Georgs Blogg

Läs min blogg om våra resor. Kommentera gärna när du känner för det.

Hagestad 2017-08-18

Servus!

Sommaren är kort! Det mesta regnar bort! Men det är tur att vi har en massa trevliga resor att erbjuda!  Själv har jag varit mycket borta. Sverige Runt, Gotland, Österrike och imorgon bär det av till underbara Gardasjön. Därefter 2 lediga dagar i Hagestad, innan vi kör till sol o bad i Kroatien (finns några platser kvar) sen blir det Österrike igen med Almabtriebfest i Fulpmes. Och i oktober är det ölfester i Bremen som gäller.  6 bussar är inbokade på 3 olika veckoslut! Trevligt!

Hagestad 2017-06-07

Hoppsan! Upptäckte nyss att det är nästan 3 månader sen jag skrev något!  Ber om ursäkt för detta! Jag har varit fullt upptagen med lite av varje. Till helgen bär det iväg till Plau am See. Det är tredje året vi kör denna och det är alltid lika trevligt och uppskattat. En liten f.d. östtysk stad med mycket historia. Ser fram emot detta!

Önskar alla en trevlig sommar!

GB, 2017-06-07 19:55

Äntligen lite info . HA en trevlig sommar .

Hagestad 2017-03-13

Hej vänner!   Idag är det ingen vanlig dag. Nej det är min födelsedag! Och jag kan bara konstatera att jag är en lycklig och glad man i sina bästa år! Ha ha!

Jag växte upp i tulpanbyn Hammenhög och fick en trygg, innehållsrik uppväxt med mycket focus på fotboll, handboll, simning, tennis och andra sporter.

Som vuxen är jag minst lika lycklig o glad!  Gift med en underbar kvinna, Anne-Marie sedan 25 år tillbaka (firar silverbröllop imorgon) , har friska, framgångsrika barn och barnbarn. Dessutom får jag syssla med det jag brinner för - arrangera, köra bussresor och ta hand om gäster i hela Europa.

Den sista veckan har varit extra innehållsrik. I fredags bjöd jag hem 10 gamla arbetskamrater från BussPerssons på middag och samkväm i Hagestad. Blev en mycket lyckad kväll med många minnen och glada skratt! I lördags fick jag njuta av att se Mif Redhawks spela ut Luleå i ishockey. Nice! Och igår hade vi en härlig familjemiddag med barn och barnbarn. Idag firar jag födelsedagen på kontoret med tårta tillsammans med familj och anställda. Imorgon blir det ytterligare firande av vår silverbröllopsdag. Fantastiskt!

Som avslutning åker vi med 4 bussar och 200 gäster till Binz i Tyskland för en trevlig helg med dans och god mat!

Håll med om att livet leker!

Hagestad 2017-02-27

Ciao!

Vi kom hem igår efter en härlig skidresa till Predazzo i Italien med fullastad buss. Strålande solsken i 7 dagar! Underbart! Nu är batterierna uppladdade för nya äventyr. På kontoret säljer Anne-Marie, Anna, Johanna och Henrik resor för fullt! Första avgången till Sverige Runt är redan fullbokad! Trevligt!

Glöm inte bort att besöka Vårmässan söndagen den 9/4 i Hagestad kl.11-15.  Med massor av utställare!

Hagestad 2017-01-31

Hej!  Tänk vad fort tiden går! Jag har varit i Berlin och firat nyår med 50 gäster. Alltid lika populärt och trevligt! Sen bar det iväg till Florida med kryssning. Det blev en hel del nya strandhugg som t.ex. Columbia, Panama och Costa Rica. Spännande och sevärt! Hemma har det jobbats med nya resor och vår nya katalog är nu ute och telefonerna går varma på kontoret. Roligt! Extra trevligt att vår reseträff i Binz  den 18-19/3 sålt så bra - snart 4 fullbokade bussar! I morgon rullar en buss norrut till Jokkmokks marknad med Ishotellet och i helgen kör jag själv till Bremen Classic Car Show.

V. 8.  är det fullbokat till Predazzo i Val di Fiemme.

1 buss är fullbokad till Holland i april, men ännu finns det platser kvar på vår 6-dagarsresa. Skynda att boka!

Hagestad 2016-12-21

Hej! Då var snart ännu ett år tillända. Tänk vad tiden går. Det är nu 20 år sedan jag bestämde mig för att satsa på att starta eget. Och jag kan bara konstatera att det varit 20 mycket händelserika och intressanta år! Jubileumsåret har innehållit många trevliga resor och nu planerar vi för nästa år. Men givetvis ska även vi njuta av ledighet och julefrid några dagar. Därefter bär det av till Berlin för nyårsfirande med fullbokad buss som alltid.

Den 7 januari åker vi med 40 gäster till värmen i Florida med Karibienkryssning. Alltid underbart! Det är sjätte året vi gör detta och vi har redan klart med kryssningar 2018. Kolla på hemsidan!

Jag vill gärna hälsa vår nye positive och glade medarbetare Henrik välkommen in i gänget! Han började den 1 december och kommer att arbeta både på kontoret och köra buss.

Dessutom vill jag tacka all personal, gäster och samarbetspartners för Ett mycket bra år 2016! och önskar alla

Ett Gott Nytt Reseår!

Hagestad 2016-10-20

Hej! Så var det helt plötsligt höst! Men oktober månad är absolut inte någon viloperiod för oss. Tvärtom! Vi har kört 3 olika vinresor, en flygresa till Portugal och en till Island. Alla lika uppskattade! Och i helgen gick de första 2 bussarna till ölfesten, Bremer Freimarkt. Som vanligt - fullt ös! Härligt! Imorgon bär det iväg igen med 2 fullastade bussar! Även sista helgen i oktober är vi 2 fulla bussar ! Fantastiskt!

Sen flyger jag med en ny grupp till Florida med Karibienkryssning! Ska bli skönt! Därefter börjar julmarknadsresorna att rulla iväg, både inom Sverige och till Tyskland. Det finns ännu platser kvar på någon av dessa!  På nyårsresan till Berlin har vi endast 2 platser kvar!

Välkomna ombord!

Hagestad 2016-09-23

Hej! Hemma i Hagestad, efter en trevlig vinresa till Franken. Laddar upp över helgen inför nästa vinresa på måndag till Rhen-Mosel. Ska bli riktigt roligt att komma till Rüdesheim! Har inte varit där på flera år.

Höstens resor är bra bokade och vi kommer bl.a. att köra med 6 bussar till ölfesten Bremer Freimarkt! Alltid fullt ös på bussarna! Nice! Även flygresorna har sålt bra! Frun flyger till Portugal den 2/10 och dottern Johanna lyfter till Island den 11/10.  Ännu finns det några platser kvar till Phantom of the Opera i Stockholm. Ring idag!

Våra julshoppingresor är också bra bokade, men ännu finns det möjlighet att uppleva de tyska julmarknaderna med oss! Nyårsresan till Berlin säljer som vanligt bra! Halv buss bokad idag!

Njut av livet! Ut och res i världen!

Hagestad 2016-08-31

Hej!

Oj! Vad tiden går! Vi har hunnit vara vid underbara Gardasjön . Alltid lika härligt att komma dit! Och i veckan var jag på en uppskattad  2-dagars trädgårdsresa till Tyskland. Även buss nr. 2 rullar på och kom igår hem från en populär resa till Ebbs i Österrike med bl.a. konsert med Hansi Hinterseer! Idag går den bussen till Köpenhamn för en trevlig Oslokryssning!  Själv kör jag imorgon till Kroatien tillsammans med frun, Henrik och badsugna gäster för sol och bad i 12 dagar. Underbart!

Därefter blir det vinresa till Franken och sen direkt till Rhen-Mosel!

Hagestad 2016-08-14.

Grüss Gott!

Jag flög hem i fredags från Salzburg, efter en härlig resa till Saalbach/Hinterglemm. Titte o jag möttes på flygplatsen och nu är han på väg hem med gruppen. Och jag har fått en ledig helg i Hagestad ! Skönt! Imorgon bär det av igen! Mot Gardasjön med den röda bussen,  ett av mina absoluta favoritresmål! Kommer igen på programmet nästa år. Då är det lite speciellt, för det är 25 år sedan jag och Anne-Marie gifte oss i Arco vid Gardasjön! Program kommer inom kort! Även Saalbach/Hinterglemm är inbokat nästa år. Totalt tre avgångar! Med mycket bra vandringsmöjligheter!

Auf Wiederhören!

Giorgio

Hagestad 2016-07-29

Jag kom hem från Sverige Runt igår och kan bara konstatera att Sverige är fantastiskt! Vår rundresa på 10-dagar är en riktig höjdare! Kan verkligen rekommendera denna! Är redan inbokad till nästa år! Tack till alla trevliga gäster, reseledaren Ewa för ett mycket bra jobb och även till Lars-Åke "Busso" för ett fint upplägg på resan.

Ser fram emot en ledig helg tillsammans med frun och familjen! Nästa långresa för mig blir till Österrike den 5/8.

Ulla-Britt Persson o Lars-Erik Persson, 2016-08-02 10:45

Sverige är fantastiskt, vilken härlig resa runt vårt avlånga land. Mycket kunnig guide och trevlig chaufför som tog oss bäte till kända och lite udda sevärdheter. Vi är mycket nöjda och kommer att rekommendera resan för våra bekanta.

Anita o Lars Jeppsson, 2016-07-30 12:11

Sverige Runt var en mycket fin resa. Intresanta utfärder varje dag.
Fina hotell och god mat.Mycket underhållande chaufför, och en underbar reseledare.
En riktig toppenresa.

Hagestad 2016-07-05

Hej!  Då var vi inne i juli månad! Och den ser redan bra ut. Många av våra teaterresor är bra bokade och även våra långresor är sedan en tid klara att de ska gå. Sverige Runt - fullbokad, Spreewald - 34 bokade och Gotland - 43 bokade är mycket glädjande!

Nu börjar även höst- och julresorna att bokas på! Livet är underbart!

Njut av sommaren och dröm om Florida o Karibien i vinter!

Soliga Hälsningar från en nyss hemkommen Tyrolare!

, 2016-07-10 19:17

Tack Göran! Ja Florida med Karibien vore något för er!

G B, 2016-07-07 19:26

Det gläder mig o jag skall drömma om FLORIDA

Hagestad 2016-06-22

Nu är det Midsommar o dans hos mor o far .....  underbart! Och faktiskt verkar det som det ska bli fint väder! Vi håller fritt och kommer att njuta av trädgården och goda vänner. Ska bli skönt!

Efter midsommar kör jag till Underbara Tyrolen! En resa som återkommer nästa år.

Jag önskar alla en skön Midsommar!

Hagestad 2016-06-11

Jaha då var Fotbolls EM igång i Frankrike! Roligt! Jag hoppas och tror att det går bra för Zlatan och gänget! Men framför allt hoppas jag att EM festen inte ska drabbas av någon terrorattack. Jag läste att Frankrike och då speciellt Paris har stora bekymmer med att få besökare i år. Tråkigt! Men vi har därför medvetet undviket att planera in resor till just Paris i år. Men vi kan redan nu avslöja att vi kommer att arrangera en 7-dagarsresa den 21/8-2017 till Normandie med all historia från Dagen D blandat med Calvados och franska ostar. Men vi undviker att besöka Paris, just p.g.a. det ständiga terrorhot som ligger över staden.  Program kommer inom kort!  Vi har redan nu planerat och spikat hela vårt reseprogram för 2017.  Nyfiken? Ring oss ! så kan ni redan nu planera in er resa med oss!

Heja Sverige!

Hagestad 2016-06-10

Sommar, sommar o sol! Underbart!  Jag var på en mycket uppskattad och trevlig Jubileumsresa den 3-5/6 och solen lyste över oss hela resan! Riktigt Hagestad väder! Härligt! Vår nya röda lyxiga buss går som en skållad råtta! Hon har hunnit med att vara på Legoland, Krakow, Holland och Tyskland. Idag är hon i Malmö och utrustas med 4 bashögtalare under stolarna. Så nu är båda bussarna laddade för bl.a. Ölfesterna i Bremen med hög musik och stämning! Vi har redan 3 bussar fyllda, men har platser kvar på samtliga 3 veckosluten i oktober. Boka idag!

Själv är jag ledig i helgen! Första lediga helgen på 2 månader! Gutt!

Sen väntar nästa Jubileumsresa till Tyskland på tisdag. Midsommar firar vi hemma i vår oas i Hagestad! Därefter bär det av till Underbara Tyrolen. Platser finns ännu. Kan verkligen rekommendera denna! Med All inklusive på hotellet!

Nyhet! Georgs Tips

Snart bara 6 månader kvar till Jul!   Ha ha!  Dags att boka in en Julshoppingresa? Vi har ett flertal resor att välja på.

OBS. Min absoluta favoritresa är naturligtvis Berlin. Notera att vi har sedan ca 10 år tillbaka valt att köra denna på 4 dagar. Här finns mer än 60 olika julmarknader att välja på. Gå inte i fällan och boka in er på en 3-dagars resa till Berlin! Första och tredje dagen går åt för att ta sig dit och hem. Endast 1 dag i denna underbara upplysta stad? Nej, jag kan bara rekommendera er att välja vår 4-dagarsresa. Vi har även biljetter till den fantastiska varitén på Friedrichstadtpalast.

Hagestad 2016-05-11

Så var vi inne i sommarmånad nr.1.  Och den har ju börjat fantastiskt bra! Med strålande väder och mycket körningar! Jag och sonen Anders var på ännu en uppskattad resa till Mamma Mia, The Party i Stockholm. Förutom den trevliga kvällen på Tyrol fick vi vara med och hylla Kungen på 70-årsdagen! Samtidigt var frun på en minst lika uppskattad Sparrisresa till korsvirkesstaden Celle med fint boende mitt i centrum och utsökta middagar med sparrisinslag. Även vår Berlinresa över Kristi Himmelfärdshelgen blev lyckad och uppskattad!

På måndag bär det av till Polen med  bl.a. Krakow, saltgruvan och Auschwitz. Alltid lika intressant!

Vi har idag satt vår nya exklusiva RÖDA buss i trafik och kan nu erbjuda två 5-stjärniga lyxutrustade helturistbussar! Förmodligen Sveriges bästa vagnpark! Detta betyder också att vi numera kan godkänna 70 kg lastningsvikt på våra shoppingresor. Till SAMMA pris som tidigare! Fantastiskt!

Hans o Britt- Marie Barnell, 2016-05-21 13:11

Tusen tack för den trevliga och informativa resan ni erbjöd krakowresenärerna. Både lärorikt och underhållande, därtill god service.
Mvh Hans o Bitter.

Hagestad 2016-03-24

Hej! Vilken Vårmässa det blev i söndags! Fantastiskt fint väder och fullt av folk! Både på gården, i tvätthallen och inte minst på kontoret var det knökfullt hela eftermiddagen. Anna och Anne-Marie bokade in 140 personer på olika resor! Totalt uppskattar jag att ca 7-800 besökare hälsade på oss! Nästan otroligt! Stort Tack!

Imorgon kör vi till Rostock och den trevliga Påskmarknaden. Alltid lika populärt och trevligt! Och nästa helg blir det en sväng till huvudstaden och Mamma Mia.

Ännu finns det några platser kvar på vår traditionella vårfest på Löderups Strandbad med WIZEX orkester lördagen den 9/4. Skynda att boka!

Även våra Hollandsresor finns det ett antal platser kvar på. Boka idag!

Glad Påsk!

Hagestad 2016-03-11

Hej!  Då var vi inne i mars månad och förhoppningsvis är våren på väg! Det märks inte minst på kontoret. Det bokas dagligen på såväl vår, sommar och höstresor. Härligt! Jag har efter kryssningarna i Karibien hunnit med en resa till Hamburg och Hansi Hinterseers konsert. Alltid lika populärt! I helgen ska jag och frun ut på nästa kryssning. den här gången en något kortare variant. Till Oslo närmare bestämt. Ska bli spännande! Nästa helg, söndagen den 20/3 har vi vår traditionella Vårmässa i Hagestad med ett flertal utställare. Vi hoppas givetvis på fint väder och många besökare. Det bjuds på kaffe och kontoret har naturligtvis öppet! Varmt välkomna mellan kl.13-16.

Sen är det Påsk och ännu finns det platser kvar på Påskresan till Rostock. Våra resor till Mamma Mia, The Party i Stockholm är båda fullbokade i vår, ( 2 pl. kvar den 29/4). Vi har ännu en resa insatt i september. Här finns platser kvar idag.

Vårens Jubileumsresor säljer som smör i vårsolen! Och även Hollandsresorna bokas på bra! Vårfesten på Löderups Strandbad med Wizex den 9/4 är alltid populär, men ännu finns det platser kvar.

Nu ska jag ut och göra lite vårfint i "haven"!

Med vänlig hälsning

Hagestad 2016-02-08.

Hallo Guys!

I´m back in Sweden again! Vi har varit på ännu en lyckad kryssningsresa i Karibien med 30 gäster! Och den 16/2 bär det av igen på ytterligare en förhoppningsvis lika härlig resa med 30 nya förväntansfulla gäster. Ska bli skönt att lämna kylan och njuta av värmen på nytt. Samtidigt rullar en fullastad buss till Predazzo/Italien för härlig skidåkning!

När vi återvänder möts vi kanske av ljumma vårvindar och jag ser fram emot att börja jobba i vår underbara trädgård!

Med vänlig hälsning

Hagestad 2015-12-28

Hej! Då var julfirandet över för detta året och vår planering inför 2016 fortsätter på kontoret. Det blir ett spännande jubileumsår! Ett flertal jubileumsresor kommer att erbjudas. Det är nu 20 år sedan vi tog beslutet att starta en resebyrå. Otroligt! vad åren går snabbt! År fyllda med goda minnen och mycket arbete. Jag kan bara konstatera att vi ångrar verkligen inte vårt beslut!

Såg igår på minnesprogrammet över Magnus Härenstam. Verkligen intressant! Jag noterade med glädje att han började som reseledare på buss, för att nå ut med sin humor till gästerna! Själv känner jag ungefär samma sak. Trivs med att ha roligt och skoja på jobbet! Härligt!

Jag, frun och all vår fina personal vill tacka för ännu ett trevligt år och önskar alla ETT GOTT NYTT RESEÅR 2016!

Vill också påminna alla gäster om hur viktigt det är att verkligen ha giltigt Pass på alla utlandsresor med oss!

Georg, 2016-01-05 11:30

Tack Göran!

GÖRAN B, 2015-12-31 17:41

Vi önskar Er också ett GOTT NYTT ÅR . Tänk va tiden går .Önskar ER Även gott resår 2016 .

Hagestad 2015-11-30 Hej! Oj! Var blev november månad av??? Tiden går fort när man är lycklig och har mkt att göra! Och det har vi ju! Idag var vi tyvärr tvungna att ställa in vår dagsresa till marzipanstaden, Lübeck pga av stormen Gorm! Men tur att vi tog beslutet igår! Nu hoppas vi att vädrets makter är med oss fram till sista julshoppingresan gått! Ännu finns det några platser kvar på bussarna. Jag vill gärna påminna om att det är hög tid att boka sig till Arlövsrevyn. Även nästa års Eva Rydbergs föreställningar ligger nu bokningsbara på vår hemsida. Med vänlig hälsning Georg

Hagestad 2015-11-09

Hej! Jodå, sista helgen till Bremer Freimarkt blev precis som väntat! En makalöst trevlig tillställning i det stora öltältet, Bayern Festhalle! Vi var 120 Hagestad Touring gäster som nästan fick tältet att lyfta!

I helgen körde jag till teater i Malmö. På fredagen var vi på Slagthuset och njöt av Charley´s Tant med bl.a. Jan Malmsjö, Claes Malmberg och Marianne Mörk i högform! Riktigt bra! Och på lördagen var det Sällskapsresan på Nöjesteatern som retade upp skrattmusklerna igen. Kanon! (vi har satt in en ny avgång den 31/1 - perfekt julklapp)

I veckan bär det av till julmarknaden i Huseby. Alltid uppskattat!

Julen närmar sig och våra avgångar till de olika julshoppingresorna bokas på, men ännu finns det några platser kvar.

Nyårsresan till Berlin är fullbokad som vanligt! Härligt!

Hagestad 2015-10-26.

Oj! Sicket tryck vi hade i helgen! 2 bussar med 95 gäster i öltältet i Bremen! Mycket trevligt! Och hur ska det bli nästa helg när vi är 3 bussar?  Ska tältduken lyfta? Förmodligen! Underbart!

Hagestad 2015-10-05

Hemma i Hagestad efter en mycket innehållsrik september månad. Det började med en Hemlig Resa och därpå en härlig 12-dagars badresa till Kroatien. Fantastiskt väder och varmt i vattnet! Gutt! Sen bar det till underbara Toscana med god mat och uppskattade vinprovningar och trevliga utfärder. En mycket positiv och väl sammansvetsad grupp, gjorde att detta förmodligen var den mest lyckade Toscanaresan som jag kört? Tack!

Och nu planerar och jobbar vi för fullt på kontoret i Hagestad. Inte minst förbereder vi för ölfesten i Bremen med totalt 6 bussar, fördelade på 3 veckoslut!

Det bokas för fullt på våra jul och nyårsresor och även skidresorna har börjat fyllas på.

Trevlig Resa! önskar Georg

Hagestad 2015-09-07

Hej! Innan jag kör till Kroatien, måste jag påminna dig/er om att det är hög tid att boka in Julshoppingresan och Nyårsresan till Berlin!

Ha det bra!

Anitha med resesällskap, 2015-09-14 08:30

Hej !
Hoppas Ni har det bra i Kroatien. Vi är just hemkomna från en mycket trevlig resa till Berlin. Stort tack till Er duktige chaufför Sune.